nuffnang side!

Monday, 31 October 2011

Bersecret2 dgn cik Abg...;)))

alhamdullilah...rezeki dr mag REMAJA (isu 1 september 2011)...sbenarnya bkn sy yg beli this magazine...adik saya yg no.3 (form 4) suka baca...dh nama pn remaja kn...sy ni mak2 remaja...hikssss

juz selak2 tgk pic dlm mag nie trjumpa la plak contest...so,apa tggu lg...isi2 borang,buat slogan lastly pegi pej.pos...hehe and nie salah satu adiah yg sy menang dr SECRET RECIPE (voucher RM50)....wpun amount nyerrr kecik jerr tp sy bleh mkn mcm2 dgn voucher nie siap tapau lagik!!! (but..but...kena jugak byr tax yerrr)) last week sy pegi lunch dgn cik abg...nk tau apa kmi mkn,,meh tgk pic lah....;)))


 posto2...

 voucher2....

 makan2...

 husband sy punya menu....nasi goreng sate..harganya RM13 ++...(sedap la jugak sbb mkn free...hahaha)

haaa...nie sy tapau utk geng opis sbbnyerrr diorg slalu tlg sy beli setem lah,pos borang contest lah,tumpang keta pegi pej.pos lah...hehehe

*xkira kecik ke besar ke adiah yg sy menang...klu ada rezeki sy tetap akan share dgn kwn2 @ org di sekeliling sy...semoga kita semua dimurahkan rezeki oleh-Nya...amin...;D

Sunday, 30 October 2011

Hush Puppies-EH!

sila jgn jemu + muntah bc entry psl contest yer kakak2,abg2,adik2,makcik2,pakcik2.....hehe

kali nie sy menang dr mag EH! pulok....tp xingat pulak voucher HP nie brp rm....hikssss (tggu email + surat nti sy inform lain yerrrkkk....)


*adiah terakhir di bulan Oct 2011...kita tunggu adiah di bulan Nov 2011 plak yerrrr...;))))

Sunday, 23 October 2011

Jauh....

rasa mcm nk pegi jauh...tp ke mana yerrr...;)))

mama syg danish sgt2...

mama syg arissa sgt2...

hopefully dpt la kita 'beronok2' nti..;p

*entry ntah apa2...(ketandusan idea sbb xmenang apa2) hehe

Thursday, 20 October 2011

dah 8.1kg

smlm punya crita...baby Arissa kna checkup a.k.a cucuk 3 bulan...sblum nk kena cucuk msti kna timbang n ukur badan semua tue kn...ms nurse nk timbang baby Arissa,sy sgt teruja sbb nk tgk dh brp kg anak dara nie...hehehe...tgk2 dh 8.1kg...waaa...sgt bersemangat yerrr anak dara nie....harap2 xdemam anak mama nie..


cenyum2...;)))

 siyes2....;o

zzzzzzzzzzzzzz

alololo bucuk2 mama nie....;p

hero malaya a.k.a abg Danish...;))))

*semoga Danish & Arissa mnjadi anak yg taat,baik,rajin belajar..love u...muaahh2...

Wednesday, 19 October 2011

Hubsche....Mentos....Secret Recipe

salam pagi khamis...cepat jer masa berlalu...nk update entry contest lagik...(sila jgn jemu k!!!) hehehe
smlm lpas blik keja,tgk2 ada 2 parcel dari karangkraf...dh agak msti ada menang smthing...sbb sy sgt suka join contest dr karangkraf....:))))



Kasut Hubsche (ada entry psl nie b4 this)..Danish sgt2 suka sbb mmg lembut gila kasut nie...next entry yerr sy story mory bout Hubsche nie erkk...

conso prize cash RM50 from Mentos Malaysia...nk tgk pic sy,klik la FB Mentos Malaysia yerrr...(hanya bermodalkan kipas angin,botol Mentos and klik,klik pic jerrr) klakar la plak rasanya....BUT kena beli coklat Mentos tu sbb nti penganjur nk amik resit jika kita salah seorg pemenang (kna gak la kuarkan modal tp juz rm5.90 jerrr....;)))

*meh ler pakat2 join sbb still running lg contest ni kt FB...



cash voucher RM50 from Secret Recipe....best2....tetiba jer perut nie berbunyi....cewah2..;p (abaikan tarikh & masa pic SR nie sbb sy terlupa nk setting & teruja nk mkn kek)hikssss


*wpun adiahnyerr kecik2 jerr tp sy sgt2 bersyukur...yg penting sy hepi!!!

Tuesday, 11 October 2011

Dah sampai...

apa yg dh sampai??? taraaaa....

 3 bungkus skali...mak sukeeee.....


laurier (for ladies only okeh)hehehe

 
L'occitance (mmg wangi...ala2 bodyshop gitewww)

both of 2....;))

entry b4 this ada story psl sy menang from InTrend...cepat sgguh adiahnyerrr smp...

*tgh menunggu lg 1 adiah...;)))

Friday, 7 October 2011

Pa&Ma-Hubsche&Ginoble

dkt 3 bulan bru nk upload pic..;p


kali nie rezeki Danish dpt kasut baru...tp smp skg xder pn adiah smp kt umah wpun staf diorg dh call tnya size kasut last month...ter'over' plak mamanyer nie...pdhal kasut anak...klu kasut mak lain citerr laa kn...

*penantian satu penyeksaan...

rezeki di petang jumaat

arini aku juz stay kt opis,almaklum la time rehat kn panjang skit...bleh la nk rehat2,...mulanya nk diet la konon xmau kuar mkn,juz melayan cornflakes plus dutch lady (strawberry)....tup2,tetiba pegawai ai dtg opis bw something...


menu diet...hiksss

                                                                          tadaaa....makaroni from k.ekin...

meh sini nk close-up sket...;p

sempat lg dierr masak,punya la lama time rehat kn (sbb umah dier dkt dgn opis,so dia blik umah lerrr)

alhamdulillah....licin boliau...rezeki jgn di tolak...;))))

cornflakes dutch lady pn abes gak.....


*harap2 ader lagik rezeki ptg nie...bajet..bajet..bajet!!!

Thursday, 6 October 2011

renungan kita bersama

minggu nie byk sgguh kes penganiayaan ke atas bayi...asyik2 tajuk yg hampir sama dlm paper...buang bayi dlm longkang,dlm perigi...yg terbaru smlm campak trus dlm laut..waaahh..ingt anak kucing ker main campak2...nasib baik staf JKM spontan jer terjun dlm laut nk slamatkan baby tue (bayi 6 bulan)...

mangsa kes 1

SELAYANG – Bayi sendiri diperlakukan bagaikan sampah apabila seorang gadis berusia 19 tahun tergamak mencampak bayi yang baru dilahirkan ke dalam longkang dari tingkat dua Flat Taman Selayang Segar 2, Selayang Baru di sini semalam.
Mayat bayi perempuan malang itu ditemui oleh seorang lelaki pada pukul 7 pagi yang kebetulan melalui kawasan itu.
Ibu bayi itu yang mendakwa panik sebaik melahirkan anak di dalam tandas bertindak mencampak bayinya ke dalam longkang menerusi tingkap.
Ketika ditemui, bayi yang dalam keadaan bogel dan mempunyai kesan cedera di kepala itu berada dalam keadaan tertiarap di dalam longkang berkenaan.
Bayi yang cukup sifat itu dipercayai baru dilahirkan kerana masih mempunyai tali pusat.
Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah berkata, susulan penemuan mayat bayi dalam keadaan menyayat hati itu, polis menahan seorang gadis berusia 19 tahun yang tinggal di flat tersebut.
Menurut beliau, gadis itu belum berkahwin dan polis mengesyaki dia mengandung angkara hubungan sulit dengan teman lelakinya.
“Suspek yang bekerja sebagai pelayan restoran itu mengaku melahirkan bayi berkenaan di dalam tandas rumahnya pada pukul 4 pagi ini (semalam).
“Suspek mendakwa ketika dilahirkan, bayi terbabit sudah tidak bernyawa menyebabkan dia membuang anaknya itu ke dalam longkang,” katanya ketika dihubungi di sini semalam

*sepatutnya pmpuan nie yg kna campak dr bgunan tue,bukan bayi nie...sgt comel,putih jer kulit dierrrrr...al-fatihah



mangsa kes 2

KOTA BHARU – Hasrat seorang warga emas untuk membersihkan diri selepas membuang air besar terbantut apabila menemui mayat seorang bayi diletakkan dalam sebuah beg yang ditemui terapung di dalam perigi sedalam kira-kira lima meter.
Seorang penoreh getah, Tuan Mat Tuan Lonik, 64, berkata, kejadian tersebut berlaku kira-kira pukul 8 pagi semalam ketika dia ke kebun getahnya di Kampung Kubang Kacang, Limbat dekat sini untuk menoreh.
Menurutnya, sebaik tiba di kebun, perutnya tiba-tiba sakit dan dia ke kawasan semak untuk membuang air besar sebelum ke perigi tersebut untuk membersihkan diri.
“Ketika saya cuba mengambil air menggunakan baldi yang diikat dengan tali, saya ternampak sebuah beg pakaian di dalamnya. Saya hairan sebab ketika saya datang ke perigi semalam, beg tersebut belum ada.
“Saya terpaksa dapatkan sebatang buluh untuk membawa naik beg tersebut kerana perigi tersebut agak dalam dan selepas berjaya membawa naik beg tersebut alangkah terkejutnya apabila saya mendapati mayat seorang bayi berada di dalamnya,” ceritanya ketika ditemui semalam.

*yg nie pn sama,campak jer pompuan tue dlm perigi...eeeeiii...geramnyerrrr...al-fatihah jugak utk mangsa...

sgt2 geram...mcm nk di pijak2 ja pmpuan2 jahat nie....klu xmau anak tue,bg ja kt org...rmai lg rakyat malaysia yg nak...*&^%$&*((

Belanjawan 2012....

hari nie memasing trutama yg keje gomen dup dap dup dap nk tggu bajet 2012....trmasuk dgn aku skali...hikssss

harap2 ada la berita yg mnggembirakan rakyat...xsabar nyerrrr...;)))

*mcm best lak klu lepak2 minum kopi kt cafe blakang opis sambil layan bajet 2012...korang suma teruja cam aku x??? klu teruja meh la join sm...hehehe

Monday, 3 October 2011

Clinelle-InTrend (April 2011)



clinelle nie produk penjagaan wajah...google jer lah erk...www.clinelle.com

* wahhh dlm 1 bulan smp 3 adiah nk kna collect...bak tema clinelle "happy skin,happy face"...;p

Laurier-InTrend (April 2011)


from Intrend again...kali nie dpt produk dr Laurier lak...rezeki dr muka smp ke dalaman sy dpt...hehehe...org lelaki sure xtau produk apa...kan3...alah yg org pompuan guna sekali jer dlm sebulan...hiksss alhamdulillah....;)))

L'Occitance-InTrend (April 2011)



msti rmai yg xtau pekebenda L'Occitance nie kn???...produknya ala2 mcm bodyshop...bru jer msuk dlm pasaran malaysia...korang leh google2 kt website http://www.loccitanemalaysia.com.my/

nk redeem adiah nie ada 2 choice,smada nk pegi collect sndiri or juz send wang pos rm10...diorg akan kurier adiah kt pemenang...so,ai bt wang pos jerrrr..

*ai send bulan April this contest,bulan September bru inform...5 bulan youuuu...but berbaloi2 kn...

Larrie-Harian Metro


from Larrie again but spnsor Harian Metro lak...kali nie mama + abah dpt prize skali...hehehe...nama dekat2 lak tue...sorang voucher rm50 + rm50 = rm100....amiin...;))))

*skg total voucher Larrie dh rm200.....bleh la sorang sepasang kasut...;p

Vaseline-Berita Harian


kali nie dpt plak losyen dr produk Vaseline....tp smp skg xdpt2 lg surat dr penaja...;p so,xleh nk berlosyen2 lg...hehehe

Skinz-majalah Pa&a

sy merupakan pembaca setia majalah Pa&Ma...setiap bulan mesti beli...sbb byk tips dan panduan berguna utk ibubapa dlm penjagaan anak2...utk bakal ibubapa pn bleh baca gak....contest pn byk gak...wink2...tp klu yg mlas nk ke kedai mamak beli ini magazine,korang bleh gak google2 kt internet....www.majalahpama.com.my...


bagus utk kulit muka....hasilnyaaa nti lah update sbb xguna pn lagi...hehehe



baby Arissa pn suka Pa&Ma...."tp Arissa nk jadi cover girl"....waaahhh...demand gitewww...hiksss

Peraduan Ceria-Cadbury Zip 2011


dh tema pun ceria kn..so,sy lg la ceria wpun juz conso prize...eh2..sapa yg senang2 nk bg rm100...rasanya adiah nie sy nk masukkan dlm akaun sorang rm50 for my 2 kids...

*sy merupakan salah seorg peminat tegar coklat2 Cadbury...;p

Larrie/Hari Bapa-Berita Harian

kali nie turn abah lak dpt voucher dr Larrie (rm50)...sesuai la dgn tema contest kn..sempena Hari Bapa...hiksss





*skg total voucher Larrie dh rm100...amin...;)))

Peraduan Hari Ibu/Larrie-Berita Harian 2011


nie la rupa suratnyaaaa....

dptla voucher Larrie rm50....;)))

Pemenang kategori pembaca ABPBH 2010

sebut jerrr anugerah bintang popular msti rmai yg tahu kn..alah yg shaheizy sam menang keta tue...haa..ingat pon..;p

 sy pon menang gak...hehehe..tp kategori pembaca jerr lah...xdak popular2...yg bestnyaaa dpt 3 adiah skali harung youuuuu....2 nama ai + 1 nama mr.hubby...mcm xcaya jerr...yer lah beratus ribu yg hantar,ada jugak sipi2 rezeki utk sy dpt...alhamdulillah...


 triple prize

hamper simply siti (rm500) & rantai rafflesia (rm3000)

iPod shuffle

suka simply siti...;)))

yg xtahan si abah dpt adiah lagi mahal dr mama...dh tue nama betul,ic mama punya...haha..last2 dpt kt mama jugak rantai tue...xkan si abah nk pkai kot...;p


*xsabar nk undi for ABPBH 2011...kali nie target nk dpt keta la plak...huhuhu

Pa&Ma Contest 2011



adiahnyerrr berupa voucher utk lpas bersalin...kiranya treatment dlm pantang nie....tp aku xredeem pon sbb mcm xberbaloi lak nk ke kl semata2...ai kan stay kt nun d utara so,buat kenang2an jerrr...hiksss....